Bronzer Vs Rouge

för ett smalare ansikte och för att kontuera ansiktet kan man använda sig av en bronzer, eller rouge.
bronzer
rouge
Det är ganska mycket en smaksak, men bronzer används nog bäst på ganska guld-toniga personer, det gör så att personen får ennu mer glöd och shine.
medan rouge passar bättre på ljusare hud.
Skillnaden är inte så stor, men bronzern är brun/guld och rouge är i olika röd-rosa-bruna toner. 

OCH

bronzer används inte bara på kinderna, utan man her på pannan, näsan hakan, käkbena och halsen.
rouge används bara på kinderna och lite här och där beroende på din ansiktsform, vet folk som använder på pannan, näsan, hakan ja hela ansiktet nästan, men jag tycker dom bara blir rödare, då är det snyggare att använda bronzer..
man kan ju oxå kombinera dessa, vilket jag (johanna) gör. först applicerar jag bronzer på det ställen jag nämde tidigare, sedan applicerar jag rouge vid kinderna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se bloggping Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggar bloglovin -
RSS 2.0
Test
Test