Mina matvanor

Tänkte förklara hur jag ser på mat.

 

Dom flesta i min omgivning tycker jag gör rätt och förstår hur jag tänker, men sen äre några som inte förstår, så jag ville försöka förklara det.

Det är jätte enkelt. Jag äter det jag vill äta. jag placerar inte min mat i fack. och det råkar vara så att jag inte tycker om fisk, viss kyckling och viss kött.

 

så förut åt jag allt förutom det, altså salladen och typ, pastan. Ni kan ju förstå att jag inte får i mig så mycket proteiner på det.

 

Då bestämde jag mig förrförra julen (tror jag) att jag skulle ta tag i mina matvanor! och ersätta köttet mot vegetariska saker. Och jag älskade det, för första gången i mitt liv så kunde jag sitta vid matbordet utan att känna ångest och fundera på min utväg. Jag kunde äta ALLT på tallriken, det va helt underbart!

 

Så bestämde jag mig för att gå ut till folk om att jag va en vegetarian för att göra det enklare för dom att ge mig "rätt mat" eller nått, så jag inte kommer på besök så äre nån stor kött bit, då äre enklare att säga att jag är vegetarian ist för "jag tycker inte om".

 

MEN folk blir förvirrad när dom ser mig äta en korv tex. tänkte ge en lista på vad jag KAN äta

-halv brända hotdogs

- cheeseburgare (jag blir äcklad på slutet men när man är hungrig så)

-små torra kyklingbitar

-bränt bacon

 

ja det är väll det. men under den senaste typ, månaden så har jag blivit ännu mer äcklad av kött än vad jag va förr.. jag har vägrat smaka en korv på cafét bara för att se om den va varm lix, det GÅR INTE att stoppa in nått kött i min mun just nu, men allt går väll i vågor?


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Sedan jag slutade äta kött, efter att stegvis bara trappat ner det för att jag inte gillar vissa grejer osv, så har jag märkt att jag inte ens vill äta det jag förr gillade.

2010-06-24 @ 16:50:49
URL: http://isepona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se bloggping Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggar bloglovin -
RSS 2.0
Test
Test