Fy för mensverk !

hej!

 

jag håller på dö pga mensverk och pms utbrott

 

Jag har stora problem med det här, jag ska kolla upp det har en tid bokad hos en doktor ;P så jag vet litegran hur man minskar smärtan. såå jag tänkte dela med mig till er! så snäll som jag är!

 

1. om du inte har smärtstillande för enbart mensverk (vilket jag kommer skaffa i mårrn) så är den bästa ibumetin helt klart! för mig iaf så ger den mycket bättre lindring än ipren och alvedon  t ex.

 

2. värme!

om du inte har en värmekudde som du värmer i mikron så kan du ta en tom PET flaska och fylla med hett vatten och lägga över magen. det hjälper verkligen!

 

3. choklad!

haha det är nog en myt men vadå..det är ju gott, och när vi mår såhär så förtjänar vi nått gott! XD

 

 

4. försök inte tänka på det om det går, be pojkvännen eller nån nära komma och kolla på en film med dig XD och när jag säger "be" så menar jag tvinga.. ;D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sjukt jobbigt med mensvärk... o:

Värsta skönt att ha en värmekudde på magen x)

2010-08-29 @ 22:47:15
Postat av: Sara:)

Jag har turen att inte ha mensvärk! Både min mamma och mormor hade fruktansvärt ont när dom var yngre och min mamma får fortfarande ganska ont. Så det är nästan lite konstigt att jag inte känner nånting. Men det ska jag väll va glad för antar jag,haha :D

2010-08-29 @ 22:50:43
URL: http://Thelifeofsara.devote.se
Postat av: Ema

Ja usch det är så jobbigt!

Och choklad är gott så... det förtjänar man nästan när man har så ont C:

2010-08-30 @ 18:32:43
URL: http://emmasreflection.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se bloggping Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggar bloglovin -
RSS 2.0
Test
Test