Chitty svarar lite snabbt på en fråga!

Hej Johanna! Jag undrar en sak .. När man använder foundation ( stavning ?;-) ) då använder vissa en slags pensel ( ingen pensel men aa nånting ist för en svamp) jag undrar varför och är se bättre och vart kan man köpa den och va heter den? :-)


Det finns vissa "tools" man kan ha för foundation, finns lite olika men det väljer man beroende på vad man själv är bekväm med. Vissa använder fingrarna, men varför makeup artister oftast inte använder fingrarna på deras kunder är för att vara hygienisk.
Jag brukar använda först foundationborsten och sedan smeta ut det med fingrarna, eftersom jag tycker det går in i huden mer då och ser naturligare ut =)

Kommentarer
Postat av: Ebba

Hej! Jag vet ju att du tycker de är jätte roligt att sminka också och den tror jag att de vekar som om du gillar att foto också! Å ja har sett att på modellen.se tror ja de heter i alla falll model lab, så söker de anntingen såna som kan sminka eller foto, eller båda! Jag tycker du ska söka dit för dom behöver verkligen en som dig, för du är ju jätte duktig på att sminka! Testa vettja!;-) kram

2011-07-18 @ 11:45:14
Postat av: Ebba

Min mobil ändrade till modellen men ja menade modellab.se

2011-07-18 @ 11:46:17
Postat av: Emma

Haha, känner mig nördig som kollar flera gånger om dagen om du lagt upp nånting!:(

2011-07-19 @ 01:51:55
URL: http://emmasreflection.blogspot.com
Postat av: Anonym

tänkte bara kolla om du vet någon bra sida där man man kan köpa löshår som har extrema färger? , jag har lila hår just nu och vill gärna ha löshår i samma färg eller någon annan knasig!

men där jag bor finns det inte någonstans , har kollat överallt och hittar inga bra sidor heller.



längtar tills inläggen börjar ramla in egen!

2011-07-19 @ 20:10:08
Postat av: fanny

tja, förut länkade du nån sida där man kunde kolla vilka frisyrer man passar i, men jag kommer inte ihåg vad den hette och jag orkar inte bläddra typ sex månader bak i arkivet;)

2011-07-21 @ 21:17:21
URL: http://fa
Postat av: fanny

tja, förut länkade du nån sida där man kunde kolla vilka frisyrer man passar i, men jag kommer inte ihåg vad den hette och jag orkar inte bläddra typ sex månader bak i arkivet;)

2011-07-21 @ 21:17:47
URL: http://fa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se bloggping Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggar bloglovin -
RSS 2.0
Test
Test