Dag 09 – Min tro

Min tro är en kristen tro, jag tror på gud och jesus och bibeln och allt sånt därnt.

 

Jag är inte så religiös av mig... alls,, förutom att jag går runt och ber för mig själv då och då men annars så förlitar jag mig bara på min tro och inte religionen.

 

Jag är ganska ensam om att tro på kristendommen, Det är väldigt få människor, spec ungdommar som gör det så därför så blir jag lite speciell och folk har tusen frågor till mig och jag brukar oftast höra "du ser inte ut som en kristen! :O" och där är beviset på att kristendommen har fått en stämpel på sig, och den stämpeln tycker folk inte om, så därför bryr dom sig inte om att veta mer..

 

men som sagt, jag har en tro och det är jag glad för, (även om allt är påhitt och osant, så känner jag inte att jag slösar nån tid på att tro, jag förlorar inget på det, jag får bara så mycket mer i mitt liv, jag får kärlek, skydd och bara en känsla som inte går att förklara)

 

 

och kom ihåg "dont jugde a book by it's cover" eller "dont judge a girl by her hair" ;D

 

 

Har ni frågor så äre bara att fråga ;D

Kommentarer
Postat av: karolina

shit, skönt att läsa! för jag förstår precis vad du menar.



för det är precis samma sak för mig. :)

2011-01-04 @ 23:52:31
URL: http://karosaurus.tumblr.com
Postat av: Anonym

jesus is love <3

2011-01-05 @ 01:51:17
Postat av: ELINA

Min bästa vän är kristen/frälst osv. Och hon har en alternativ stil så att säga. Hon går för övrigt i en bibelskola i sthlm, och jag tycker fler borde se att kristna och frälsta inte behöver "se tråkiga ut" eller vara dumma i huvudet som folk verkar tro att alla kristna är.



För lixom, hur tror folk en kristen ser ut? xD

2011-01-05 @ 20:56:55
URL: http://thoughtsinreverse.blogg.se/
Postat av: Louise

Diggar dig galet för att du står för din tro :) Inte många som gör det faktiskt , det är synd .

2011-01-06 @ 16:55:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se bloggping Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggar bloglovin -
RSS 2.0
Test
Test