Man är som man alltid varit

Mamma berättade nyss en sak om mig själv när jag var 4 år gammal, som hon inte sagt förut och jag inte haft en aning om!

 

Innan jag var 4 så åt jag ALLT och hade stor apetit och älskade mat. Sen en dag när jag va 4 så frågade jag vart korven kom ifrån, och när jag fick reda på att det var ett djur, så vägrade jag äta korv eller annan animalisk föda. Helt poff bara, Nej.

 

helt enkelt för jag tyckte att djuren var söta.

 

Vilket jag blev lite glad av att höra för jag vet typ inte vem JAG är, jag är så mycket och så olika men en sak som jag alltid varit och är helt 100% säker på och känner "det här är jag!" är just att vara vegetarian =)
När folk frågar mig varför jag är vegetarian så har jag ärligt inget konkret svar på det, enligt mig så har jag alltid varit det.. Det har alltid varit så att jag inte tycker om djurmat och så är det så.. Kan inte ändra på det och jag tycker om att leva som jag gör nu också så ja..jag är bara såhär.



Kommentarer
Postat av: Becca =)

Åhh kul, en tiill som är vegetarian, äntligen :) Jag är också vegetarian och jag har inte heller nåt sånt där "bra" svar på varför!! Jag slutade äta kött när jjag var 5 tror jag, av precis samma anledning som du :)



Kram Becca =)

2011-02-19 @ 11:04:48
URL: http://kallamejbecca.blogg.se/
Postat av: anton

sv: ELLER HUUUUUUR! ASBRA!!!! :D Lyssnar på musik från filmen hela tiden typ, hahahaha :D

2011-02-19 @ 16:09:59
URL: http://antonakerlund.blogg.se/
Postat av: Cheryl Dumle ~

jag har själv försökt vara veg, det gick sådär. Det var så mycket nytt och främmande och jag är otroligt kräsen och äter in princip ingenting, hatar kött för det är äckligt, blir också äcklad av att det faktiskt varit en levande varelse. yäk. ska försöka gå på veg igen snart, svårt när hela familjen här inte äter veg mat dock. D:

2011-02-19 @ 19:53:44
URL: http://cheryldumle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se bloggping Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggar bloglovin -
RSS 2.0
Test
Test