bra ord

hej!

 

jag har inte kunnat sovit nått i natt, börjar om massa timmar så jag tänkte att alla vi går runt mer ånger, sorg och rädsla.

 

Här är en jätte bra sida som du kan få hjälp med olika slags saker:

 

http://www.bibelsajten.nu

 

ja, den är kristen och handlar om bibeln, men måste man vara kristen för att kunna ta bra råd från bibeln?

 

t ex:

"När det gäller din värdighet så är du värd oerhört mycket i Guds ögon. Gud blev människa för din skull, och dog och uppstod för dig. Det är du värd. Om du är värdig i Guds ögon som är större än allt så bör du också vara värdig i varje människas ögon. Förhoppningsvis kan du förstå din egen värdighet i Guds ögon. Om någon människa har svårt att visa dig respekt så är det den personens problem. Du är värd respekt!"

 

 

och

 

 

"Det finns en framtid! Du är förlåten, du är värdig och Gud vill hjälpa dig varje dag, uppmuntra dig och vägleda dig."

 

 

och

 

"Men Gud sätter inte upp regler som vi skall kunna klara att uppfylla på egen hand. Han vill att vi skall inse vårt totala beroende av hans nåd och kärlek. Om vi försöker följa Guds bud utan Hans hjälp, så misslyckas vi säkert. Det enda sättet att kunna följa Guds bud är att ständigt be om hans hjälp, kärlek och förlåtelse."

 


 

För mig så är det en lättnad och trygghet att ha gud och bibeln. Och jag vill att alla skall kunna känna så eftersom jag inte vet vad jag skulle göra annars med all sorg och ånger och allt inombords.

 


PEACE!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Gud är bäst. Och att vara kristen är kung. :D

2010-05-12 @ 15:43:54
URL: http://itsmenotyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se bloggping Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggar bloglovin -
RSS 2.0
Test
Test