Ögonbryn for dummies!

Ibland när jag är på stan eller sitter på bussen så kan man se väldigt underliga ögonbryn. 
Enligt mig så kan ögonbrynen bestämma hur du ser ut.


Man kan få en helt annan karaktär beroende på ögonbrynen
t ex:

 

Adora BatBrat har väldigt smala, höga och långa ögonbryn. Gothisk intryck

 

 

Jennifer Connelly kör på tjocka raka ögonbryn, ger ett mer naturligt och down to earth intryck.

 

 

men ibland kan det bli lite fel..

 

 

 

BUT NO WORRIES!
allt kan fixas!

 

 

hjälpen till supernsygga ögonbryn:

 


 

1. Kolla upp vilken ansiktsform DU har:


 


 


 


 

2. Vilken ögonbrynsform passar din ansiktsform?

 



 


 


 

3. Med hjälp av en rak pinne/linjal eller nått liknande så kan du se hur du ska noppa dina ögonbryn:

 

 

utgå från näsvingen:

 

 

 

4. måla med en ögonbryns penna eller färg.

 

Jag rekomenderar detta med det är inget måste.

 



 

Att måla ögonbryn tar nog längst tid för mig när jag sminkar mig, eftersom jag är mycket mer noga med dom och vill ha dom perfekta. Så jag måste göra om dom ganska ofta så att dom ser likadan ut.

 

 

Öva då och då så du vet hur du ska göra innan skolan/jobbet =)

 

 

 

hoppas det här hjälpte!

 


Kommentarer
Postat av: Sunny

Haha jag visste inte ens hur jag skulle ha mina ögonbryn men ändå har jag målat dom rätt till min ansiktsform utan att veta om det! Det kallar jag skillat ;)

2010-03-20 @ 19:43:45
URL: http://sunnies.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej! Jag har plockat mina ögonbryn lite konstigt, som i denna form;

////////////////

////////



Fast allt sitter då ihop;) har du nått tips på vad jag ska göra med dom?:))

2012-02-02 @ 18:15:34
Postat av: lizzie

gud va häftigt det ska jag testa tack <3<3

du är så begåvad vill va som du hehehe<333333333333333love uu

2012-02-18 @ 23:00:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se bloggping Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggar bloglovin -
RSS 2.0
Test
Test