Hooded eyes

Det är svårt att göra tutorials eftersom alla har olika slags ögon.

 

Och olika slags ögon bör sminkas på deras speciella sätt.

 

Jag tänkte ta upp några i taget.

 

Vi börjar med min typ, Hooded eyes.

 

Eftersom jag experimenterar mycket och så så kom jag fram till hur mina ögon ser mindre hängiga ut, sen googlade jag runt lite och hittade att det va precis så som jag gjorde som va lösningen!

 

Ja, vi börjar med att visa hur "hooded eyes" ser ut:

 

Det finns inte så mycket ögonlock och ögat ser tröttare ut.

 

Enligt mig så är det här det jobbigaste ögat, så jag vill verkligen göra en eyebrowlift så man kan få piggare ögon och snyggare sminkningar.

 

För att få upp ögat så kan man sminka på ett speciellt sätt.

 

-Applicera en ljus färg på ögonlocket, och under ögonbrynet.
-Applicera en mörkare färg i ögonvecket och över där det hänger ner.
-Applicera med en ännu mörkare färg ytters vid ögat och smuga upp det.
-Mascara på båda övre och undre fransarna.
-fint smal linje med flytande kajal runt ögat.

 

 

Svårt att hitta rätt bilder, ska se om inte pappa kan fixa illustrator till mig så kan jag göra egna ritningar!

Kommentarer
Postat av: EmbLeM

Åh då gör jag helträtt alltså :P

2010-03-15 @ 20:00:31
URL: http://emblems.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se bloggping Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggar bloglovin -
RSS 2.0
Test
Test